V úterý 12. 11. 2024 proběhla ve 3. - 5. ročníku projektová výuka na téma Digitální svět a online rizika.

Žáci objevovali nástrahy Instagramu, řešili, jak by se měli chovat a které informace či fotografie sdílet na sociálních sítích.

Žáci pracovali společně nebo ve skupinkách. Paní lektorka měla pro žáky připravený příběh o medvídkovi Tommym, který má kamaráda jezevce Edu a další zvířecí spolužáky. U Edy si Tommy založil instagramový účet. Žáci měli vybírat, které informace by mohl Tommy přidat. Také se společně bavili o vhodnosti vybraných komentářů, které měla paní lektorka pro žáky připravené. Když žáci pracovali ve skupinkách, měli za úkol rozdělit lístečky s informacemi, zda by je považovali po přidání na danou sociální síť za bezpečné či nikoliv. Dále žáci rozhodovali o připravených profilech, zda budou bezpečné či nikoliv.

Žákům se tento program velice líbil, spolupracovali a na závěr si odnesli samolepku s medvídkem Tommym.